Πώς η Τεχνολογία και το Gamification Φέρνουν την Επανάσταση στον Τομέα Εταιρικής Ανάπτυξης Ομαδικού Πνεύματος

Δημοσιεύτηκε στις 1 Απρ 2019 από Esther Daniel

Η online μάθηση και το gamification (παιχνιδοποίηση) της μάθησης έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται περισσότερο την τελευταία δεκαετία από τον τομέα της εκπαίδευσης και τις επιχειρήσεις. Το gamification δημιουργεί συναρπαστικές, εκπαιδευτικές και διασκεδαστικές εμπειρίες μάθησης προσφέροντας επιπλέον οφέλη, τα οποία τα συμβατικά συστήματα δε μπορούν να πετύχουν. Έρευνες δείχνουν ότι το gamification στη μάθηση αυξάνει τη συμμετοχή, εμπνέει ένα αίσθημα επιτυχίας και γενικά ενισχύει την απομνημόνευση 10 φορές περισσότερο σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους μάθησης, όπως είναι το διάβασμα και το listening. Η εφαρμογή των μηχανικών παιχνιδιού στην ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος αυξάνει επίσης την αποτελεσματικότητα του. Η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην διεξαγωγή των προγραμμάτων ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος καθώς το χαρτί και το μολύβι αντικαθίστανται από ψηφιακά εργαλεία, όπως είναι τα smartphones, τα tablets και τα συστήματα GPS.

Το Μέλλον της Ανάπτυξης Ομαδικού Πνεύματος

Περιμένοντας το 2019, τα πιο εντυπωσιακά και αποτελεσματικά παιχνίδια ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος θα έρθουν από τα συνεργατικά παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, όπως είναι το The Infinite Loop, και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν υψηλής τεχνολογίας και κατά παραγγελία μηχανήματα, όπως το ειδικά σχεδιασμένο παζλ από το Red Alert (δείτε την παρακάτω εικόνα) και το κόκκινο μηχάνημα αντίστροφης μέτρησης.

red alert

Θέματα που θυμίζουν το στυλ των δωματίων απόδρασης έχουν αρχίσει επίσης να γίνονται δημοφιλή και μπαίνουν στο προσκήνιο της ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος ακόμη περισσότερο, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να μπουν σε διαφορετικούς κόσμους και να έχουν φανταστικούς ρόλους ενώ παράλληλα αναπτύσσουν χρήσιμες δεξιότητες. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το Outbreak - Escape the Virus, μια δραστηριότητα που ζητάει από τους συμμετέχοντες να σώσουν τον κόσμο από ένα θανάσιμο ιό χρησιμοποιώντας παζλ που θυμίζουν τα δωμάτια απόδρασης σε συνδυασμό με την τεχνολογία για να πετύχουν την απόλυτη συγκέντρωση, συμμετοχή, κινητοποίηση και καλύτερη απομνημόνευση όσων θα μάθουν εκεί.

outbreak

Πώς η Επιστήμη Υποστηρίζει το Gamification στη Μάθηση

Όταν οι άνθρωποι συμμετέχουν σε δραστηριότητες που ενεργοποιούν το σώμα ή το μυαλό τους, το σώμα τους απελευθερώνει την ορμόνη ενδορφίνη. Οι ενδορφίνες είναι νευροδιαβιβαστές που συνεισφέρουν στο αίσθημα χαράς και παροχής κινήτρων, ειδικά όταν κατορθώνεις ή πετυχαίνεις με επιτυχία μια δραστηριότητα. Το τελευταίο Go Team πρόγραμμα, Escape the Maze, είναι ειδικά σχεδιασμένo για να αξιοποιεί αυτό το συναίσθημα παρέχοντας στις ομάδες μια δοκιμασία και επιβραβεύοντας τους για την επιτυχημένη ολοκλήρωση της είτε δίνοντας τους πόντους, ένα εικονικό βραβείο ή πηγαίνοντας στο επόμενο επίπεδο. Αυτό απελευθερώνει ενδορφίνες δημιουργώντας ένα αίσθημα θετικότητας που οδηγεί σε συνεχή συμμετοχή, παροχή κινήτρων και επιτυχία.

escape the maze

Ρίσκο & Ανταμοιβή

Το ρίσκο και η ανταμοιβή ωθεί ακόμη περισσότερο τους συμμετέχοντες να πάρουν μέρος και να πετύχουν. Όλοι μας γνωρίζουμε την εθιστική φύση του πόκερ, του pachinko, του mahjong και άλλων παρόμοιων παιχνιδιών, ένα χαρακτηριστικό που οι ασκήσεις ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν την συμμετοχή όλων.

Στο Quickfire οι ομάδες πρέπει να ρισκάρουν τις μάρκες τους για να συμμετέχουν σε μια δοκιμασία, την οποία όταν ολοκληρώσουν με επιτυχία ανταμείβονται με περισσότερες μάρκες που μπορούν να επενδύσουν κι έτσι ο κύκλος συνεχίζεται. Το αποτέλεσμα; Οι ομάδες συμμετέχουν πλήρως, έχουν κίνητρα και αναπτύσσουν τις αντίστοιχες δεξιότητές τους πιο αποτελεσματικά χωρίς να δημιουργείται ένας μονότονος ή βαρετός κύκλος εκδηλώσεων που θα έκανε τις ομάδες να βαρεθούν. Αυτή η ισορροπία διασκέδασης και εκπαίδευσης είναι που κάνει μια αποτελεσματική εκδήλωση ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος τόσο χρήσιμη, καθώς οι συμμετέχοντες βλέπουν τον εαυτό τους συνεχώς να αναπτύσσει συγκεκριμένες δεξιότητες μέσω μιας διασκεδαστικής μεθόδου.

quickfire soccer

Ενδορφίνες

Ένα πολύ γνωστό πρόβλημα με τα κακώς σχεδιασμένα προγράμματα ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος είναι η έλλειψη συμμετοχής, όπου ένα ή περισσότερα από τα μέλη της ομάδας γίνονται παθητικοί παρατηρητές. Μέσω του gamification, του έξυπνου σχεδιασμού και της χρήσης της τεχνολογίας όλοι οι συμμετέχοντες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά και οι ενδορφίνες εξασφαλίζουν ότι η συμμετοχή τους θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Έρευνα έχει δείξει ότι η απελευθέρωση ενδορφίνων σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες συγκρατούν στη μνήμη τους περισσότερες πληροφορίες. Αυτή είναι μια πολύτιμη επιστημονική γνώση όταν σχεδιάζουμε ένα παιχνίδι ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος που βασίζεται στην τεχνολογία.

Είτε πρόκειται για τη συμμετοχή σε κάποιο συνέδριο είτε για την οργάνωση μιας άσκησης ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις και δοκιμασίες γύρω από το επιθυμητό αποτέλεσμα μάθησης θα εξασφαλίσει ότι οι συμμετέχοντες μπορούν να συμμετέχουν, να έχουν κίνητρα και να είναι ικανοί να απορροφούν αποτελεσματικά τις πληροφορίες και να τις χρησιμοποιούν μακροπρόθεσμα.

go team destination

Ανατροφοδότηση & η Δυνατότητα Βελτίωσης

Το gamification είναι ένας υπέροχος τρόπος για τις ομάδες να λάβουν συνεχή, ενημερωμένη και αυτόματη ανατροφοδότηση. Στο παρελθόν, οι ομάδες έπρεπε να περιμένουν μέχρι να γίνει μια ανακοίνωση ή να τελειώσει η δραστηριότητα για να μάθουν πώς τα πήγαν. Στα προγράμματα ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος της Catalyst που βασίζονται στην τεχνολογία, οι ενημερώσεις, οι ανατροφοδοτήσεις και τα σκορ ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο καθώς προχωράνε οι συμμετέχοντες. Μπορούν, επίσης, να λάβουν μηνύματα ενθάρρυνσης από τον υπεύθυνο του παιχνιδιού και από άλλους συμμετέχοντες μέσω ενσωματωμένων μηνυμάτων.

Αυτή η ικανότητα να λαμβάνουν ανατροφοδότηση οποιαδήποτε στιγμή, επιτρέπει σε όλους τους συμμετέχοντες και όχι μόνο σε αυτούς που είναι πρώτοι στη βαθμολογία να απολαμβάνουν τη δυνατότητα βελτίωσης της απόδοσης τους. Έρευνες δείχνουν ότι η δυνατότητα βελτίωσης είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ικανοποίησης και της ευεξίας. Έχοντας αυτό στο μυαλό, τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν την τεχνολογία θα πρέπει να σχεδιάζονται με δοκιμασίες που επαναλαμβάνουν μια συγκεκριμένη ομάδα ικανοτήτων. Η Catalyst εφαρμόζει αυτή την επιστήμη στα προγράμματα της που βασίζονται στην τεχνολογία. Εφαρμόζεται ακόμη περισσότερο στα παιχνίδια Go Engage για τη μύηση του προσωπικού, την συμμετοχή στο συνέδριο και παρόμοια προγράμματα, τα οποία παίζονται γενικά από ένα μόνο άτομο ως μέρος της eLearning διαδικασίας.

Σε περιπτώσεις όπου οι δοκιμασίες δεν είναι ξεκάθαρες και βαθμολογούνται από έναν υπεύθυνο παιχνιδιού και όχι από την ίδια την εφαρμογή, η υιοθέτηση μιας βαθμολογικής κλίμακας που ενθαρρύνει τις ομάδες να αισθάνονται ότι βελτιώνουν την απόδοση τους έχει δείξει ότι αυξάνει το αίσθημα της ομάδας για ικανοποίηση και παροχή κινήτρων.

Γενικά, η εφαρμογή μηχανισμών παιχνιδιού στην ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος έχει δείξει ότι αυξάνει την συμμετοχή, την παροχή κινήτρων, την ικανοποίηση και την απομνημόνευση. Αυτά τα αποτελέσματα εξηγούν γιατί η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην παράδοση προγραμμάτων ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος που ενσωματώνουν τεχνικές παιχνιδιού δημιουργώντας πιο αποτελεσματικές δραστηριότητες που ωφελούν τις επιχειρήσεις αλλά και τους υπαλλήλους.

Esther Daniel

Head of Partner Engagement Strategy στη Catalyst Global

Εξασφαλίζει την οργανωτική αποδοτικότητα μέσω στρατηγικών δέσμευσης των συνεργατών του δικτύου.

Όλα τα Άρθρα

Προτεινόμενα Κείμενα