b1g1 study tour

B1G1 Study Tour 2017 στην Καμπότζη

Δημοσιεύθηκε στις 19 Ιαν 2017

Ξέρατε ότι κάθε φορά που κάποιος συμμετέχει σε μια δραστηριότητα ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος της Catalyst Global οπουδήποτε στον κόσμο προσφέρουμε για κάθε συμμετέχοντα σε ένα B1G1 project; Μέχρι σήμερα μέσω αυτής της καινοτομίας έχουμε προσφέρει 368,507 αντίκτυπα σε projects σε όλο τον κόσμο! Επιπλέον, στις 12 Δεκεμβρίου φέτος, 42 συνεργάτες από το δίκτυο της Catalyst Global σε 50 χώρες συμμετείχαν στο πρώτο παγκοσμίως κυνήγι θησαυρού του Go Team με τα κέρδη να πηγαίνουν σε projects του B1G1. Από τις 15 μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2017, η Joanna Hall από την Team Up Events στη Νέα Ζηλανδία αντιπροσώπευσε το δίκτυο της Catalyst Global κάνοντας επισκέψεις σε διάφορα προγράμματα στην Καμπότζη στα οποία προσφέρουμε ως μέρος του B1G1 Study Tour.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Γεια σε όλους! Είμαι η Jo από τους συνεργάτες της Catalyst Global στη Νέα Ζηλανδία, την Team Up Events! Σήμερα παρόλο που έχω να αντιμετωπίσω το τζετ-λαγκ από την πτήση μου, δεν ήθελα να χάσω ούτε στιγμή από την εμπειρία μου εδώ κι έτσι πήγα για εξερεύνηση. Παρά τη ζέστη, καταβρόχθισα με μανία υπέροχο κάρι, γνώρισα το τοπικό μέσο μεταφοράς 'tuk tuk' και διασκέδασα κάνοντας παζάρια με τους ντόπιους. Έχω μείνει έκπληκτη από τα πολλά πολυτελή ξενοδοχεία που στέκονται αγέρωχα ανάμεσα στα σκουπίδια που υπάρχουν στους δρόμους, στα αδέσποτα ζώα και τους ζητιάνους. Η αντίθεση είναι εντυπωσιακή. Προφανώς ο κόκορας που ακούω να λαλεί όλη μέρα είναι ένας από τους πολλούς που βρίσκονται πίσω από το ξενοδοχείο και ανατρέφονται με σκοπό να συμμετάσχουν στο τοπικό δημοφιλές άθλημα της κοκορομαχίας. Εντυπωσιάστηκα όταν βρήκα έναν τεράστιο κυπρίνο να πειράζει 2 Σιαμαίους αλιγάτορες στη λίμνη του ξενοδοχείου.

Απόψε το βράδυ ήμουν παρών σε ένα δείπνο καλωσορίσματος. Ήταν πραγματικά εκπληκτικό! Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι εκεί, ο καθένας με απίστευτες ιστορίες να σου διηγηθεί. Ανυπομονώ να γνωρίσω κάθε έναν από αυτούς καθώς συνεχίζεται το ταξίδι μου.
Μετά από μια συναρπαστική αλλά παρόλα αυτά εξουθενωτική ημέρα ανακαλύψεων, πήγα για ύπνο μένοντας άφωνη και γνωρίζοντας πόσο μεγάλο θα είναι το ταξίδι αυτό για εμένα και πόσο ευγνώμων είμαι που είμαι μέρος αυτού αντιπροσωπεύοντας όλα τα μέλη του δικτύου της Catalyst Global.

Είμαι λίγο αγχωμένη με το ξεκίνημα αύριο αλλά και τόσο ενθουσιασμένη. Θα ξεκινήσουμε την ημέρα μας κάνοντας επισκέψεις στους ναούς και μετά θα κατευθυνθούμε σε ένα αγροτικό χωριό όπου θα συμμετέχουμε σε ένα B1G1 project - το Free to Shine - παραδίδοντας ποδήλατα... Καλό θα ήταν να κοιμηθώ. Καληνύχτα σε όλους!

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

Απελευθερώνοντας τις ανθρώπινες δυνατότητες με ποδήλατα

Σήμερα, η ομάδα του B1G1 Study Tour επισκέφτηκε το This Life Cambodia, έναν από τους συνεργάτες του B1G1 που δουλεύει σε συνεργασία με τις κοινότητες για να αλλάξει διάφορα θέματα με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για όλους μακροπρόθεσμα. Έμαθαν για τα διάφορα προγράμματα που διεξάγουν, ένα από τα οποία ονομάζεται ‘Pedalling out of Poverty’ ("Βγαίνοντας από τη Φτώχεια κάνοντας Ποδήλατο"). Μάλιστα η Jo και όλη η υπόλοιπη ομάδα παρέδωσαν 20+ ποδήλατα σε μία από τις κοινότητες σήμερα! Δείτε την αναφορά της Jo!

Ξύπνησα με τον ήχο των πετεινών να λαλούν και βγήκα για να επισκεφτώ 3 ναούς, τους Ta Prohm, Phnom Bakheng και Bayon. Ο αγαπημένος μου είναι ο Ta Prohm. Η κατασκευή του Ta Prohm ξεκίνησε το 1186 μ.Χ. Είναι μια μοναδική συνεργία τέχνης φτιαγμένης από τον άνθρωπο και του φυσικού τοπίου της ζούγκλας που τον περιβάλλει. Αξίζει να το επισκεφτείτε!

b1g1 study tour cambodia

Μετά το μεσημεριανό κάναμε βόλτα με τα ποδήλατα στην ύπαιθρο. Ήταν το αποκορύφωμα για εμένα. Αντί να στριμωχτώ σε ένα τουριστικό λεωφορείο με άλλα άτομα, η βόλτα στο δρόμο με έκανε να νιώσω ένα με το περιβάλλον γύρω μου. Τα σπίτια, οι οικογένειες, τα ζώα που είχαν την καθημερινότητα τους - πόσο αντίθετα με τη δικιά μου ζωή! Έπειτα, υπήρχε η διασκεδαστική αδρεναλίνη του να βρεις δρόμο να περάσεις το δρόμο ανάμεσα από τεράστια φορτηγά αλλά και μηχανάκια. Συναρπαστικό!

Σύντομα φτάσαμε σε ένα τοπικό σχολείο όπου οι δάσκαλοι, οι γονείς και τα παιδιά είχαν συγκεντρωθεί για να βιώσουν από κοντά την παράδοση των ποδηλάτων σε 50 ενθουσιασμένα παιδιά. Μετά τη συμμετοχή στο Go Give και σε αμέτρητα προγράμματα ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος της Catalyst Global πίσω στη Νέα Ζηλανδία που έχουν αντίκτυπο σε αυτό το project, ήταν απλά απίστευτο να το βιώσω από πρώτο χέρι.

Ενώ προέκυψε μια συνάντηση με τον διευθυντή του σχολείου, το συμβουλευτικό συμβούλιο (το οποίο φαίνεται ότι είναι αντίστοιχο με ένα PTA, όπου οι γηραιότεροι του χωριού είναι τα μέλη του), επέλεξα να βγω έξω και να παρακολουθήσω την προπόνηση των παιδιών στο ποδόσφαιρο. Καθώς καθόμουν μόνη μου, δεν άργησε να με πλησιάσει ένα μικρό κορίτσι με ένα λαμπερό χαμόγελο και να με ρωτήσει "Γεια. Πώς σε λένε;" Καθίσαμε και συζητήσαμε για τα αδέρφια της, ενώ ανταλλάξαμε απόψεις για τα αγαπημένα μας χρώματα, φαγητά και ζώα. Αυτή η υπέροχη συζήτηση, η οποία μπορεί να ήταν μια απεγνωσμένη προσπάθεια να εξασκήσει τα Αγγλικά της, για εμένα ήταν ενδεικτικό της φιλικής φύσης των ανθρώπων που έχω συναντήσει μέχρι στιγμής στο ταξίδι μου.

Το απόγευμα επισκεφτήκαμε τα κεντρικά γραφεία του “This Life Cambodia”, του οργανισμού που ήταν υπεύθυνος για το πρόγραμμα με τα ποδήλατα. Μάθαμε περισσότερα για τα άλλα προγράμματα, την έρευνα τους και την προσέγγιση τους για να βοηθήσουν στην εξέλιξη της κοινότητας. Αποστολή τους είναι να υποστηρίξουν τις τοπικές κοινότητες, τις οικογένειες και τους οργανισμούς παρά να αντιμετωπίσουν το σύμπτωμα ενός θέματος.
Εκείνο το απόγευμα μας κέρασαν ένα δείπνο στο Marum, ένα τοπικό εστιατόριο που διευθύνουν δάσκαλοι και μαθητές που έχουν εκπαιδευτεί σε ξενοδοχειακές ικανότητες μέσω ενός άλλου προγράμματος που υποστηρίζει το B1G1. Το στομάχι μου με ενθάρρυνε να προσφέρω σε αυτόν τον αξιόλογο σκοπό – το φαγητό ήταν πεντανόστιμο!!

Πηγαίνω για ύπνο με γεμάτη καρδιά αλλά κι ένα γεμάτο στομάχι! Ανυπομονώ να δω τις χαρές που θα μου προσφέρει η αυριανή ημέρα καθώς θα πάμε στο τσίρκο!!

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Σήμερα η ομάδα επισκέφτηκε 3 οργανισμούς, τοTrailblazer για να μάθει για τη δύναμη της παραγωγής και διανομής φίλτρων νερού από άμμο και της καλλιέργειας μανιταριών ;το Sala Bai, ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξενοδοχειακών υπηρεσιών, και το Phare, μια σχολή παραστατικών τεχνών. Να τι λέει η Jo στην περιγραφή της...

b1g1 study tour cambodia
Σήμερα το πρωί επισκεφτήκαμε τον οργανισμό Trailblazer Foundation. Εδώ μάθαμε για την παραγωγή και διανομή φίλτρων νερού από άμμο. Τα φίλτρα νερού τους και οι αντλίες τους είναι εκπληκτικές. Οι χωρικοί αγοράζουν τα φίλτρα και έτσι προωθούν την κυριότητα και τη φροντίδα του προϊόντος συνέχεια. Η απλή επιστήμη πίσω από τα φίλτρα είναι φανταστική. Δεν είχα ιδέα ότι η άμμος και το χαλίκι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν καθαρό νερό. Οι αντλίες είναι εύκολες για τους χωρικούς να τις κατανοήσουν και να τις επισκευάσουν αν χρειαστεί. Το ότι δεν υπάρχει κάποια τρελή τεχνολογία από πίσω διατηρεί χαμηλό το κόστος και βάζει όρια στην κυριότητα.

Είδαμε επίσης τους κήπους όπου ελέγχουν τους σπόρους τους και εξετάζουν πως μερικά πολύτιμα λαχανικά αντιδρούν στο περιβάλλον. Στόχος τους είναι να επιλέξουν σοδειές που θα αποτελέσουν πηγή εισοδήματος για τους αγρότες.

Επόμενη στάση μας ήταν το σχολείο ξενοδοχειακής εκπαίδευσης, το Sala Bail. Ιδρύθηκε από μια Γαλλική Μ.Κ.Ο. Έχουν 108 μαθητές που εκπαιδεύονται σε υψηλού επιπέδου μαγειρική, υπηρεσίες καθαριότητας, θεραπείες ομορφιάς και δεξιότητες διεύθυνσης. Μας προσέφεραν ένα πεντανόστιμο μεσημεριανό ενώ βιώσαμε από πρώτο χέρι τον ενθουσιασμό των μαθητών να μάθουν.

Σαν κάποια που έχει μεγαλώσει με τον χορό και κάνοντας παραγωγές, το Phare, ένας δημιουργικός οργανισμός παραστατικών τεχνών, ήταν πραγματικά ξεχωριστό για εμένα. Πραγματικά εκτιμώ τις τέχνες και τη δημιουργική έκφραση. Όπως είπε η Lindy, μία από τις συμμετέχοντες στο B1G1 Study Tour, είναι μέρος αυτού που μας κάνει ανθρώπους.

Πριν το σόου παρακολουθήσαμε την ομάδα να κάνει πρόβες και συναντήσαμε τους καλλιτέχνες. Ήμουν τόσο χαρούμενη που είχα τη μοναδική γυναίκα καλλιτέχνη να κάθεται δίπλα μου στο τραπέζι. Ήταν 26 χρονών, κοντά στην ηλικία μου. Μιλήσαμε αρκετά για τα χόμπι μας, την οικογένεια και τους φίλους μας. Ήταν ξεχωριστό για εμένα να περάσω τον χρόνο μου με τη Srey Leak και να μάθω περισσότερα για τη ζωή και τις φιλοδοξίες της.

Το σόου ήταν εκπληκτικό. Είναι υπέροχοι καλλιτέχνες και η ιστορία ήταν συγκινητική.

Αύριο το πρωί θα ξεκινήσουμε νωρίς με το λεωφορείο για να πάμε σε ένα χωριό με στόχο να φτιάξουμε μια παιδική χαρά με το Child's Dream. Ανυπομονώ να συμμετέχω σε αυτό το πρόγραμμα!

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Σήμερα η ομάδα επισκέφτηκε ένα τοπικό σχολείο για να βοηθήσει στο Playground Building Project με το πρόγραμμα προσφοράς του B1G1, Child's Dream. Να η αναφορά της Jo για την ημέρα αυτή...

b1g1 study tour cambodia
TΣήμερα ξυπνήσαμε πολύ νωρίς και κατευθυνθήκαμε σε ένα χωριό με το πρόγραμμα προσφοράς του B1G1, Child’s Dream. Μαζί συνεισφέραμε για να κατασκευάσουμε μια παιδική χαρά. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία και ανακάλυψα ότι μπορώ να σκάψω τρύπες και τσιμέντο πολύ καλύτερα από όσο νόμιζα. Παραδόξως βρήκα το τσιμέντο κάπως χαλαρωτικό;! Όλο το σχολείο επίσης πήρε μέρος και τα παιδιά ζωγράφισαν και έκαναν τη διακόσμηση. Υπέροχη συνεργασία και διασκέδαση!

Απολαύσαμε ένα μοναδικό μεσημεριανό ανάμεσα στα δέντρα μαζί με τα παιδιά. Ενδιαφέρον το τι τρώνε. Ρύζι μέσα σε φύλλα μπανάνας και ψάρι. Υγιεινά πράγματα!
Αργότερα, συζητώντας με τον διευθυντή ακούσαμε ότι η παιδική χαρά θα είναι υπέροχο κίνητρο για να ενθαρρύνει τα παιδιά να έρθουν σχολείο. Ενθαρρύνει επίσης τα παιδιά να φτάσουν νωρίς! Αυτό έχει το επιπλέον πλεονέκτημα της ενίσχυσης της αξίας του σχολείου στους γονείς.

Εκείνο το απόγευμα πήραμε μέρος στα μαθήματα Αγγλικών των μαθητών. Είχα απίστευτο ενθουσιασμό και τραγουδούσα την αλφαβήτα όσο πιο δυνατά μπορούσα. Για εμένα, κάποια που δεν είναι φυσικό φωνητικό ταλέντο, ήταν μια αναζωογονητική εμπειρία. Και είχε το σωστό αποτέλεσμα. Λόγω της απλότητας του ονόματος μου, J-O J-O J-O, κανένα παιδί δεν έφυγε από την τάξη χωρίς να γνωρίζει το όνομα μου!!

Δώσαμε μερικές ερμηνείες τους δημοφιλούς τραγουδιού “Heads shoulders knees and toes”. Είχε απίστευτη πλάκα! Τα παιδιά ήταν τόσο χαρούμενα που μάθαιναν και προσπαθούσαν. Το να παίζεις μαζί τους ήταν πραγματική χαρά.
Στο τέλος της σχολικής ημέρας αποχαιρετήσαμε τα παιδιά και ανεβήκαμε και πάλι στο λεωφορείο για να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας. Το εστιατόριο εκείνο το βράδυ ήταν γεμάτο με τις ιστορίες όλων μας από τις προσωπικές μας εμπειρίες με τα παιδιά. Η ομάδα Study Tour είναι γεμάτη διάφορους ανθρώπους γεμάτους πάθος - γνώρισα απίστευτους ανθρώπους. Και, όπως πάντα, το φαγητό της Καμπότζη ήταν υπέροχο.

Ώρα για ύπνο! Έχουμε μια γεμάτη ημέρα και αύριο….

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Σήμερα το πρωί θα πάμε σε έναν άγνωστο προορισμό (το λεωφορείο μας θα έχει καλυμμένα παράθυρα!) για να συναντήσουμε μερικά από τα κορίτσια που κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης και εμπορίας. Το Free to Shine, ένας από τους αξιόλογους σκοπούς του B1G1 έχει διάφορα projects που επικεντρώνονται στην αποτροπή της εμπορίας παιδιών. Να η αναφορά της Jo:

"Σήμερα ήταν δύσκολο για εμένα. Συμμετέχοντας σε μια επίσκεψη στο Free to Shine, καθισμένη απέναντι σε κορίτσια που κινδυνεύουν να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης και εμπορίας, βρέθηκα αντιμέτωπη με το να ακούω ιστορίες για το τι ακριβώς συμβαίνει σε τόσο ευάλωτα νεαρά κορίτσια.
Ήταν ενθαρρυντικό ωστόσο να μαθαίνεις ότι τα κορίτσια γνωρίζουν τι μπορεί να συμβεί. Με ενέπνευσαν να επιστρέψω κάποια μέρα και να συμμετέχω σε κοινωνική εργασία που θα βοηθήσει τα κορίτσια του χωριού σε μια τέτοια κατάσταση.
Ήταν συγκινητικό να μιλάς στα κορίτσια – είναι φιλόξενα. Συνάντησα κορίτσια που θέλουν να γίνουν δικηγόροι, λογίστριες, αστυνόμοι και δασκάλες!

Το απόγευμα πήγαμε σε ένα άλλο project του Child's Dream σε ένα σχολείο όπου δίνονται υποτροφίες στους μαθητές για να παρακολουθήσουν μαθήματα. Πάλι, το να ακούς τις ιστορίες των μαθητών, να συμμετέχεις στα εργαστήρια μαζί τους και να μιλάς μαζί τους ήταν εκπληκτικό καθώς έβλεπες το κίνητρο και τη θέληση τους.

Απόψε το βράδυ ήταν το αποχαιρετιστήριο δείπνο μας. Αν και αισθανόμασταν λύπη καθώς γνωρίζαμε ότι το ταξίδι μας τελείωνε, ήταν εμψυχωτικό. ΄Ήταν υπέροχο που γνώρισες τους ανθρώπους αυτούς στο ταξίδι και οι κοινές μας εμπειρίες ήταν πολύ ιδιαίτερες. Όλα όσα είδαμε μπορεί να ήταν σκληρά μερικές φορές, αλλά με έκαναν να εκτιμήσω και να νιώθω ευγνωμοσύνη για όλα αυτά που έχω στο σπίτι μου.

Η Καμπότζη είναι πραγματικά ένα υπέροχο μέρος. Οι άνθρωποι είναι η χώρα. Και, όπως λένε οι ντόπιοι, νιώθω μια "ζέστη στην καρδιά μου". Θέλω να πάρω αυτή τη ζεστασιά μαζί μου και να μοιραστώ τις εμψυχωτικές ιστορίες από αυτό το ταξίδι και να κάνω ότι μπορώ για να κάνω τον κόσμο ένα μέρος ίσων ευκαιριών και ελευθερίας."